söndag 19 november 2017

Mega loppis i Vasa


    En tur till Mega-loppis i Vasa i går, en utflykt likt alla andra små utflykter. Folk var det minsann så det räckte. Vi kom dit från början och redan då tyckte jag det var rätt mycket där om än jag hade önskat fler försäljare. Inga fynd med hem men det är inte heller det viktigaste. Visst, jag handlar när det är något jag har användning för men då måste det falla mig i smaken.
    Tycker annars att alla loppisar är rätt bra på facebook också eftersom saker och ting får längre liv. Har på dessa loppisar köpt ett och annat som en saftmaja, skor och sålt någon möbel som jag inte behöver. Vi upplever ju verkligen en tid med massor av slit o släng så alla loppisar är behövliga med hopp om att alla grejer kommer till längre användning.
     Träffade syster äldre också där så vi åkte sen iväg till Chili Lime på Handelsesplanaden och åt en god lunch. Kan varmt rekommendera detta vietnamesiska matställe eftersom vi ätit där många gånger. Där serveras även fisk varje dag vilket vi är stormförtjusta i.

     Återigen har jag fina orkidéer på gång. Två st blommar just nu och de andra tre står på vila. Ni ser kanske att blomstängeln har lite konstig böjning och det beror på mig. Jag gillar inte när de blir långa och ranliga så jag böjer dem vart efter stängeln växer, då blir de inte så höga.

       Har nu reflexmössorna klara som jag tänkte visa här men nu är min kamera borta så det gäller att hitta den där fotona finns. Vi får se om den uppenbarar sig eller inte. Inte första gången den är på villovägar. Ha en skön kväll alla som kikar in. Vi ses.


5 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Vilken jätteloppis !! Så spännande att botanisera där. Jag blir så glad när jag hittar nostalgiprylar på loppisar. T.ex. 50-60 tal. Det ligger väl i minnet av barndomen tror jag. Min mamma pyntade och hittade ofta roliga prylar till vårt hem. En del har jag kvar och en del letar jag efter. Och så är det det där med bokmärken som jag har samlat på i många år.
Så otroligt vackra orkideer du har. Jag önskar att mina skulle se ut så där. En har jag som blommar och den skänker lycka i det här trista novemberrugget.
Kram från Eva

Lisbet sa...

Det är loppisarnas tidevarv! Bra det!
Kanske kommer du att sälja själv också på ngn hantverkarmässa inför julen?
Ha en fin dag mitt i veckan!

Stubbetufsa sa...

Skulle virkelig hatt en loppis her nå! Jeg har abstinens!
Orkideene dine er så fine, og orkideer trives heldigvis hos meg også!
Ha fine dager fram imot juletiden!

Iris sa...

Hej. Tittar in på din blogg. Kul med dina orkideer. Kan du förklara lite mer hur du gör när du böjer dem. De är ju känsliga, så du måste väl vara försiktig så att den inte går av...kanske du har en metalltråd omkring stjälken? Skulle ju va kul att se dina reflexmössor. Jag stickade också en, det blev en fiskarmössa, och så kunde jag inte låta bli att fixa en liten bollreflex också. Just nu stickar jag en lurvig mössa i rosa. Kul med lite mörker, också så får man skapa stämning med ljus. Vi hörs...

Theresa williams sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.