söndag 17 december 2017

Önskeväder.

     Sådant här väder önskar jag mig till julen. Törs egentligen inte riktigt säga det eftersom det verkar vara rätt många som inte vill ha snö. De som måste skyffla bort snön kan jag mycket väl förstå att de är less på när det snöar men jag får en behaglig julig känsla när snöflingor faller. När jag var yngre brukade jag säga att vid första snöflingorna på hösten så ville jag bara sätta mig ner och sticka något i rött. 
    Nu är ju vårt väder bara från och till och fast vi önskar snö till julen så lär vi få ta vad det råkar bli

    Så här såg det ut för ett par dar sen då jag tog en promenad. Tjuvtog ett foto på grannens fina havtorsnbuske som ännu står vackert fulla med bär som varken nån människa eller fåglar velat ha.

     På samma promenad fick jag se utslagna videkissor och då tycker jag något gott snett.

                     Så här såg det ut vid vår veranda men nu har det ökat på med lite mera snö.

   Dörrkransen till vår dörr fick i år vitt julpynt på sig.
   Skall också berätta att jag gjort en likadan julkrans men i rött till Hantverkarboden och den har försvunnit eftersom jag tyckte den skulle hänga ute där natt som dag så nog finns det människor i vår lilla stad som har långa fingrar också.

        Ett par sadelöverdrag har blivit till av tovad pläd och med nåltovat motiv. Nu är jag ju inte så här långt på förhand med sommarmotiv men jag tyckte det passade med metkorken när botten var blå. Tyvärr måste jag nog städa bort detta intressanta inför julen, skräpar alldeles för mycket att ha fram ullen.
      Var i gårkväll på en mycket fin konsert med Tom Käldström, Hans Martín och Stefan Nyman i Purmo kyrka. Alla mycket bra men när Tom Käldström drar igång Amazing Grace på sin saxofon då går det genom märg o ben. Väl värd att se hela konserten.
   
      Veckan inför jul väldigt nära nu och på tisdag är jag hela dagen vid Hantverkarboden så är någon av er in till stan så kom gärna in en sväng, alltid trevligt att se vänner.
      Lite väl rörigt det här inlägget men håll till godo, ibland är det si och ibland så. Ha det så gott.

   
     












2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Så fina kransar och tack för god idé om sadelöverdrag. Fiffigt! och snyggt blir det säkert. Ja, en vit jul är att föredra, absolut. Då infinner sig rätt stämning.
Ha det bra i julveckan, dopparedan närmar sig!

Mina fotostunder sa...

Ja visst vill vi ha snö och speciellt till jul!
Vackra kransar men fy för alla långa fingrar!
Ha det gott!