lördag 11 augusti 2018

Tovade sitsöverdrag o halvfärdig poncho


    Vad tror ni jag håller på med just nu?  Många halvfärdiga jobb som vanligt, det är en last jag fått på gamla dar och nu är det en vecka kvar till Juthbackamarknaden.

    Här har vi halvfärdiga sitsöverdrag. Tovat ylleplädar i tvättmaskin först och sen tänkt till rätt enkla motiv och nåltovat fast dem. Sen har jag pressat fast limtyg under för att det inte skall töja sig. Blir varmt och skönt om baken. Ännu är de inte klara som ni ser, tygkanten med gummiband i saknas men skall snart bli klart.

    Har också virkat på en poncho lite då och då i sommar, även den nästan klar. Kanske finns även den med på mitt bord vid Juthbacka nästa fredag-lördag.

     Det mest konstiga är att jag inte frestas att trava i skogen och plocka bär, vill bra mycket hellre sitta med mitt hantverkande. Vet faktiskt inte om jag nu äntligen blivit lite klokare eller om det är det ljuvliga vädret som tagit mig med sådan storm.  Vara vad det vara vill men nu är kl sen kväll och jag tänker stänga både datorn och allt annat. Hoppas ni haft en skön helg. Vi ses.

4 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Du flitiga myra så fina saker du gör!
Lite så där är det här också. En del halvfärdiga saker som bara måste tas i när tiden det ger lite längre fram.
lycka till på Juthbacka!

Hantverkarglädje sa...

Tack Pettas. Jo med så härlig sommar så är det än värre att få något klart. Kan tänka mig att du har massor med fina grönsaker nu som skall tas om hand eller har du saktat farten på den fronten? Tänker att någonstans måste man bara sakta ner, så har det blivit med mitt trädgårdsland och visst en del också med hantverkandet. Hoppas ni har det bra och njutit av den sköna värmen som varit. Tror nog att vi aldrig får uppleva en sådan sommar igen. Ha det så gott.

Äventyret framtiden sa...

Tack snälla du för omtanken och kopieringen!
Sommaren har verkligen varit sommar i ordets rätta bemärkelse om man tänker sig värme, sol och bad.
Jag bromsar lite grann varje år tycker jag, åtminstone så är tanken den, men mitt i allt så sätter jag fart i alla fall :). Jadå, vi har det bra och tänker bakåt på säsongen med stor glädje. Antagligen får vi vara tacksamma för sommaren,trots stor torka som inte har varit bra för jordbrukare och andra som är beroende av grödor. Vi får se hur det blir i fortsättningen vad gäller klimatet och sommarvärme. Ha det gott du med! (ps. jag kopierade jag också så vet du vad jag svarade på min sida! :))

Evas Pyssel sa...

Åhhh vad fina alster. Du har så bra ideér . Ja sommaren har varit på riktigt i år. Ibland lite "too much". Men det finns ju alltid skugga att dra sig till om det känns så.
Nu kör vi igång hösten och det får bli lite bättre ordning på bloggandet m.m. ha det gott. Kram Eva