lördag 15 december 2018

Inga mer ljus nu


                                               Nu är ljuspysslandet klart för denna gång.
      Svårt att få hejd på kreativiteten ibland. Tänkte nu att det även kunde vara något ljus som passar som gå bort present till nyåret men får nog hejda mig ändå.

   
     16st glasunderlägg, beställningen är klar. De skulle passa till en grå duk och här passade mitt gråa bord som bakgrund. Borde bli ungefär så här när det dukas, då med möjligen ljusare grå bakgrund.


     I dag är inplanerat en pysseldag med mina fyra barnbarn. Måste höra med föräldrarna om detta nu går för sig eller inte då jag har sjuk hals och rosslig. Restripp som föräldrarna har inplanerat med en del av barnen får ju inte gå om intet p.g.a. mina bobbor.
    Pysseldagen fick de som paket i adventskalendern så inte får den heller gå förlorad men den går ju lättare att ändra på.

     Julen är rätt nära nu och det här med att gilla eller inte gilla julen är ju ett ständigt samtalsämne så här års. Alla har vi ju olika tankar om den men för mig själv är nog julen ett mycket fint avbrott i den mörka vintern. Alla ljusprydda buskar o träd, alla fönster med vackra belysningar, alla lyktor med tända ljus, kan man annat än njuta för visst har vi annars en rätt mörk och dyster tid här i norr.
   Advent är den bästa tiden för mig: amaryllis och ljus på bordet, julmusik, pepparkakor, julgardin och julmatta i köket, hantverk och pyssel så det flödar, färgerna rött, vitt o glitter.
   Kan förstå också de som inte gillar julen. Vi matas ju med jul i tidningar, affärer och annat alldeles för tidigt så det blir uttjatat till dess att julen är här.
   Nåja hur det än är så njuter jag i fulla drag just nu och hoppas även ni andra också hittar något njutbart i denna adventstid. Ha det gott, vi ses.
 

1 kommentar:

Äventyret framtiden sa...

Flitiga, duktiga du! Så fina underlägg och så fina ljus. Vilket energiknippe du är!
Hoppas att bobborna inte förhindrar dig att träffa barnbarnen för en pysseldag.
Julen är likadan för mig, jag njuter av förberedelserna och alla ljus i decembermörkret.
Ha det fint och krya på dig!