lördag 25 januari 2020

Testat akvarell

    Borde inte visa denna men alla är vi ju barn i början. Prövade på akvarell två terminer för ca tio till tolv år sen och nu kändes det rätt att testa igen för nybörjare är man nog igen efter så många år men kanske lite lättare att ens ta i denna pensel.
    Mitt barnbarn gick på kurs med Ann- Sofie Eriksson (Mejaboda)och det såg så intressant ut det de fick lära sig så tanken flög i mig att ta i akvarellpenseln igen. Eftersom hon just nu håller två kurser på lördagar så rymdes jag med.
    Det är så himla intressant och roligt att man bara glömmer tid och rum. De som tror att man måste vara konstnär för att måla tar helt fel, det är ju bara att våga testa och övning ger färdighet. Det finns ju massor att lära och varje lördag testar vi alla en ny teknik med samma motiv. Denna med palmerna gjorde vi hela i en o samma färg men olika nyanser.  Man behöver inte ens ha färger o pensel med själv. jättebra för den som bara vill testa.
    Helt rätt lärare när man får vara förstaklassare inom området utan att känna sig dum. Tack  Ann-Sofie.
 

    Blev en promenad till Tonberget i Bennäs även i dag då tvåan så gärna ville dit med mamman och minstingen men även ha mig med.  Så trevligt och lätt att promenera när det endast finns lite snö.

                                Minstingen han verkade trivas fast på sin mammas mage.

      Vackra mossar o lavar kikade fram i snön. När jag såg denna lava med röda stänk i drog jag mig till minnes då jag för många år sen gjorde olika julprydnader inför någon marknad och hade fogat in just sådan lava, då var det någon kund som frågade om jag målat rött på denna. Nej visst, det hade jag ju inte den var minsann naturlig. Det gäller ju att ha upp ögonen på "rätt sätt" för att även se allt smått i naturen,
    Fortsatt skön lördagkväll till er alla. Vi ses.


2 kommentarer:

Vform sa...

Wow! Fortsätt på samma bana ... du är ju jätteduktig!
Jag målar just inga akvareller ...
Söt liten en ♥

Anonym sa...

Nu överraskar du oss igen med allt du gör! Fina akvareller, att du kan! Jag som inte ens kan rita en boll. Bra gjort att gå på kurs. Lycka till! Syster äldre