söndag 20 juni 2021

Besök i öppna trädgårdar

    I dag var det dagen med stort D, nämligen öppna trädgårdar. Det är ju en fantastisk dag för den som är intresserad. Brukar hinna med att besöka två, tre stycken varje sommar beroende på var de finns.            Denna gång blev det tre besök, två i Terjärv och ett i Lahnakoski. Eftersom Sixten o Britt-Mari Ahlsveds trädgård var så stor och många bilder blev tagna där så bjuder jag på deras denna gång och i nästa inlägg visar jag från de andra.

 
          Enormt stor trädgård och ååå så vackert. Hela trädgården varvas med perenner, buskar, träd, fruktträd och inte att förglömma Sixtens många konstverk i trä och plockade o radade stenar.

       Min man vandrar och "njuter" av alla växter. Jo, visst men jag skojar också till det lite.




    En allé med fruktträd och vart man än gick så kom man ut till någon annan gång eller stig.

       Den vita vallmon tyckte jag var så speciell och stod helt ensam på sin plats så hon fick lite extra uppmärksamhet av mig.


      En liten by med små hus i gamla anor uppbyggd av Sixten. Känner enormt med detta eftersom jag själv är helt förtjust i allt med gamla gråa bärdor.

                                                 Lummigt, lummigt och perenner i tusental.



       Och så denna oas uppbygd i tegel . Nästan så jag känner själv tillfredställelsen som infinner sig när man gör något sådant. (har själv murat en grillplats en gång i tiden så jag vet ha,ha.


                                    Blir nästan stum att se detta, så skickligt och vackert gjort.

                 Ännu ett litet hus men det fanns mycket mycket mer att betrakta än vad jag kan visa här.

      Som ni ser går konstrundan av stapeln 4-5. 9. 2021 så då får man också göra ett besök och se allt vad Sixten skapar.
      En fin och givande dag så jag tackar ödmjukt alla som bjuder oss på dessa besök och till råga på allt helt gratis. 

       I Terjärv var det så varmt och skönt och här hemma är det endast 14 gr så lite väl kallt nu för mig. Tänker krypa upp i soffan och möjligen ta i stickor eller virkpinnen som jag inte rört nämnvärt den sista tiden. Ha det gott alla, vi ses.
       

Inga kommentarer: