söndag 17 oktober 2021

Inför julen

     Den här tiden på året blir man lika förvånad när man upptäcker att det är bara två månader kvar till julen. Kanske tänker många : men vadå, nog hinner man vad som behövs. Jo visst men håller man på med hantverk eller dylikt då måste man vara lite före sin tid.

    Den senaste tiden har jag varit mer intresserad av att sticka eller virka men nu drog jag fram lite tygtryck för att få till det som behöver finnas inför julen.

      Rätt skoj det här med tygtryck också men även att sy dukarna, pannlapparna m.m. Som ni ser är duken o pannlappen på bild i olika nyanser. Det är inte alla gånger man får samma nyans på linnet trots att det skall vara naturfärg. När jag sytt några till, ja då har jag åter lika.


    Vit o grå är ju så poppis nu så varför inte även den färgen. En och annan vill ha vita också till julen men det röda tar nog alltid överhanden ännu.

    Senaste vecka var vi åter på en två nätters husbilstripp med syster yngre och man. Riktigt trevligt hade vi. 

    Så vackert men kallt i dag så just nu skall jag klä om till en varmare mundering för att vara klar inför dagens skogsvandring. Skall nämligen leta trattisar än en gång. Ha det bra, vi ses.

    


Inga kommentarer: