tisdag 30 november 2021

Vinterbilder

      Kallt, kallt, -16,4 just nu. Brrr ingen fröjd med kölden så bäst att fokusera på det vackra. Visar några bilder från i går då jag kom ut på promenad trots -14. Brukar ha gränsen vid -10 - 12 men i går var så vackert att jag bara måste ut en kort, kort promenad. 

    Vackra blickfång längs vägen. Inte helt lätt att stå utan vantar med kameran i hand, därav inte de skarpaste bilder blev det med mina darrande händer.

Solen sken lågt på himlen så bara man orkar "pylta" på sig varma kläder går det ok med kölden en liten stund.

            Och så otroligt njutbart när man kommer in igen i stugvärmen. Dessutom är man ju både piggare och även nöjd med sig själv att man inte helt låter motionerandet gå i stöpet för att vintern är här.

      Jag tackar min lyckliga stjärna för att jag är född till pysslare/hantverkare för jag vet inte hur jag skulle klara våra långa vintrar annars. Alla dessa mina sysselsättningar går ju bra inomhus.


     Väl inkommen satt jag här nöjd och målade på mina ljus. Solen gömmer sig bakom granarna här men om en månad börjar den stiga igen ifall den vill visa sig. 
     

      Vill nu en gång säga stort tack till er som kikar in här och läser min blogg. Jag är själv väldigt förvånad att ni ofta är så många. Har man en blogg så vill man gärna att någon läser den och jag vill faktiskt inte sluta blogga. Vet att ibland är det långt mellan mina inlägg och ibland kommer de ofta men det är just så jag vill ha det, alltså när andan faller på. Hjärtligt, hjärtligt tack till er alla. Vi ses.
      


Inga kommentarer: