torsdag 27 januari 2022

Orkidéer o palettblad.

 

                          Har roat mig en stund med att ta foton på en del av mina blommor.

     Först ut den fina och hållbara tulpanbuketten vi råkar ha efter att någon fyllde år här. Så underbart vackra på väg att nu förändras.
           Orkidéerna, tack och lov för dem så här års. Fyra stycken som står i blom just nu. 

     Jag får bara byta blomma på köksbordet enligt färg eller vilken jag vill se just då.

    Sen har jag ju de fina palettbladen som jag försöker övervintra.  Tänker mig att de skall ut till sommaren och då bli fler. Det verkar ju vara inne nu med "tantblommorna" som fanns i min barndom.

             Hittills verkar de trivas bra i köksfönstret och mitt i röran med tygklippandet.

       Jag drog fram en del tyg och hoppas jag får klippt en del innan kvällen. Rätt bra på väg redan men om allt blir sydd sen det återstår att se. 
       Vad sysslar ni alla andra med så här mitt i vintern? Alla försöker vi ju hitta det som känns intressant för stunden åtminstone. Tack alla för att ni kikar in och ha det så bra till dess vi ses igen.

1 kommentar:

Bibbis blandning sa...

Hej hej,
nu har jag haft jämt göra med att läsa ifatt och titta på alla dina vackra bilder.
Jag älskar ju dina naturbilder. Du har det så vackert i din omgivning.
Det var många år sedan jag lade pussel men jag blir lite sugen nu igen. Jag har en kompis som börjat lägga pussel nu i pandemitider. Det är bra att ha något att plocka med och fiffilura på.

Moussaka är så himla gott. Jag åt det första gången när jag var i Grekland för många herrans år sedan och jag bara älskade det. Härligt att din man bjöd dig på något så smarrigt.

Du gör så vackra vantar så det är helt galet. Jag önskar att jag kunde sticka så fint.

Ha det så bra som du bara kan och jag önskar dig ett riktigt fint bloggår.