söndag 25 september 2022

Inför vintern

          Denna tid är det läge att gardera sig för vintern. Jag har alltid älskat lovikkavantar så när garnaffärer frestar med vackra färger på helyllegarn så är det svårt att stå emot. Nu är ju inte jag själv i behov av många par vantar men eftersom jag kan lägga till Hantverkarboden i Jakobstad så blir det ju påfyllnad ibland.

                               Nu är det läge för just detta, att fylla på inför julen och vintern.

      Har redan flera färger som ni ser men ännu kommer några till såsom röd och svart.

      Mönstret eller ränderna stickar jag bara rakt av, ingen riktig planering s.a.s. Tycker själv att de blir vackra ändå med de olika färgerna på mönstret. Några par till och sen vill jag göra annat emellan.

       I fredags hämtade vi upp vår lilla pärla vid Gamla hamn och där var så vackert att det kändes harmt att båtlivet redan är slut för i år. Blev inte många gånger ut på sjön denna sommar men väl minnesvärda de gånger det blev.

                 Många båtar i vattnet där ännu så inte alla som har bråttom med upptagningen. 
    Verkar bli fint väder i eftermiddag så känns som om skogen drar men får se vad det  blir. 
                      Ha det gott alla som kikar in. Vi ses.


Inga kommentarer: