fredag 15 december 2023

Ett vackert julsmyckat hus

      För någon dag sen gjorde vi ett besök till grannbyn och där finns detta vackert utsmyckade hus. Det är en ren njutning att köra där förbi så här års.

      

          Vi tog en liten omväg och sniglade sakta sakta fram för att få avnjuta denna syn.



     Vi har ju själva lite lampor men långt ifrån som det vackra huset. På 2001 när vi var till USA och jag då fick se alla lampor här och var, ooo vad jag njöt av detta. Då bestämde jag mig att lite av det där ska vi ha varje år. Det började med lampor i ett träd och de har utökats så i år är det fem små träd. Tror inte de blir utökade mer får stanna så här. Nog förgyller det med dessa belysningar vid så gott som varje gård i denna mörka tid.

      Under gårdagens promenad fick jag se ett lite ovanligare blickfång i ån. Det var som små plättar som flöt där. Antagligen var det is av det bruna vattnet som snurrade runt i forsen eftersom de inte försvann någonstans. Lite speciellt faktiskt.

      På samma promenad förevigade jag den myckna snön som fortfarande finns i våra trakter. Den vackra snön lär väl försvinna ur träden kommande helg när det lovas plusgrader. 
      
      På pysselfronten har jag just hållit på med att måla lite ljus och det skall jag fortsätta med lite till. Mellan varven stickar jag på lovikkavantarna så länge jag har garn kvar.
      Trevlig helg till er alla. Vi ses.




Inga kommentarer: