söndag 11 februari 2024

Vackra blickfång

      Så sitter man här även i dag med 22- (just nu) och vad gör man då, jo kikar ut på det fina vädret men sen hittar på något inomhus.                                                                                                                 

          Var till ena sonens familj på kaffe i går och där var ett så vackert ljus på bordet. Tänk vilka fina former ett ljus kan bjuda på om man låter det stå ifred förstås. 

     En enkel och god tårta bjöds vi på då tvåan så gärna velat baka något. Passade perfekt i våra munnar.

I ettans rum fanns hennes torkade konfirmationsrosor som torkats och blivit nästan svarta vid det här laget men ack så vackra.

     I tvåans rum hängde hennes egenmålad tavla som jag tycker gav så bra bild av mörka toppiga fjäll.

     Skall ta mig en stund i pysselrummet nu där var solen skiner mest. Får se om jag törs mig ut senare eller om det blir en innedag. Ha det gott, vi ses.



1 kommentar:

Guldstickan sa...

Hej!
Snubblade in här och måste bara få säga "herregud så vansinnigt fina vantar du stickat". Jag bor i Skellefteå, Sverige .