fredag 22 mars 2024

Kort kanske ämnad till män

      Tog mig an några gamla almanackor och där fanns ganska många användbara bilder. Oftast blir det ju blommor eller dyligt på gratulationskort vare sig man målar eller fixar gamla bilder men visst är det trevligt att hitta på lite annat också.

     Här blev det ju passande kort till fiskaren, skärgårdsälskaren och till den flitige vedfixaren. 

                                          Till jägare, vare sig han jagar björn, älg eller råddjur.

     Till trädgårdsälskaren och bonden eller så bara till någon som annars älskar traktorer.

       Så till sist dessa två halvfärdiga tänker jag kanske till någon äldre person som minns höstens skörde arbete eller annars har en förkärlek till gamla lador.
        Nu blev det ju faktiskt så att jag tänkte mest på kort som skulle passa till män om än även kvinnor också fiskar, jagar m.m. Skulle gärna haft även någon bild på garnnystan o stickning t.ex. men någon sådan hade jag inte just nu. 
        Ni som känner för att vara lite kreativ, samla lite skräp och köp några kortbottnar, ni ska se att det förgyller tillvaron att leka med sådant de gråaste dagarna. Allt måste ju inte bli så fint men några kort har man alltid användning för.
        Trevligt att ni fortfarande kikar här, det ger mig fortfarande en puff att fortsätta bjuda på lite smått o gott. Ha det bra alla, vi ses.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina kort! Du måst ha fari iväg med hela den kreativa ådran...så inget blev kvar åt mig.... Lillsyrran

Evy sa...

Så fina kort du gjort, jag tycker det är svårt att göra kort åt män. Du har lyckats bra.