fredag 21 juni 2024

Trevlig midsommar med sju blomster under kudden

     Vill önska er alla en skön midsommar med tips på sju vackra blomster att sätta under huvudkudden. Trots att de inte hamnar under huvudkudden kan man ju glädjas över alla vackra blomster som finns vid vägarna just nu.







                                     Jag roade mig i går med att gå längs vägen och ta foton på dem. 
    Solen skiner och tanken var att vi skulle ut med lilla pärlan men det är för blåsigt. En tripp ut på sjön kan det ändå bli om "jag" törs åka med. Ha det riktigt gott alla, vi ses.

1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Vilken midsommarbukett !!! Det är verkligen NU man kan plocka sådana buketter med olika sorters vilda blommor. Det gör jag också. Går längs vår byväg och hittar väl ungefär samma sorter som du. Vackra buketter.
Men ve och fasa !!!!!! Idag kom en stor hjullastare med klippaggregat och rensade bort hela "buketten". Alltså klippte vägrenen. Jag vet , de gör det varje år och jag nästan gråter. Måste de göra det just nu ??? Men de har sina rutiner och där ingår inte att spara vägrenarnas blomsterprakt. Man får hitta andra blomsterängar. Kram från Eva