fredag 26 juni 2026

Liten snutt av min trädgård

       Dagliljorna blommar så enormt mycket i år att jag bara måste visa upp dem. De kräver egentligen ingenting av mig. Lite kalk efter som vi har bark där och vissa år lite gödsel och inget annat. Vattnar dem aldrig och ändå så fina.

     Kom mig för att verkligen titta noggrant på vår trädgård när vi under midsommarn bara satt och njöt hemmavid en hel dag. 

                                                      Därav bjuder jag på denna insyn nu.

                     Ibland behöver man verkligen stanna upp och se allt vackert man själv har.


     Valde lite hur jag tog fotona så tycker att det faktiskt ser lummigare ut på bild än i verkligheten.

Rhododendron som jag är helt salig över denna sommar. Har aldrig blommat så här mycket.


     Plötsligt dök denna blomfröjd upp i vår gräsmatta. Jag vet inte varifrån den kommit men genast jag såg vad som var på gång här så satte jag pinnar runtom som betyder inget gräsklipp. Således får de blomma ifred och jag får njuta av dem en stund, till sist får då gräsklipparen ta dem.

     Tvåan och jag tog oss en tripp i Kokkola en dag . Loppis blev det men även annat. Detta var mitt fynd, den asken var ju bara så vacker. Så himla trevligt att få va på tumis med 13 åring. Känns som jag får ta del av alla unga åldrar just nu, således glömmer man hur gammal man själv är. 

     Mycket kvar av sommaren så vi hinner njuta en hel del ännu i olika former. Lovas ju ännu skönare väder här någon dag. Ha det gott alla, vi ses.


Inga kommentarer: