lördag 24 juli 2010

Marknaden över

Nu är Gammaldagstorget i Jakobstad över, det är nog höjdpunkten för min del av alla engagemang som finns här i veckan Jakobs dagar. Visst har jag besökt annat också t.ex öppna trädgårdar i Skatan( alltså den gamla stadsdelen) det var mycket intressant. Dessutom var jag och min sonhustru och avnjöt konserten med Salem Al Fakir, han var verkligen bra, fullt ös hela tiden.
Åter till Gammaldagstorget så var det lika roligt som andra år och vädrets makter de stod oss bi, det hänger ju verkligen en stor del på vädret också. Många vänner och bekanta som man inte sett på länge får man se och en verklig höjdpunkt var att få träffa 3st av mina bloggvänner. Det är ju verkligen roligt att få se ett ansikte bakom en blogg så tack ni för att ni gav er till känna.
Kanske blir det ännu glest mellan mina inlägg för högst antagligen bär det av med husvagnen i morgon. Första anhalten blir nog ett besök hos min 93 årige far och hans 93 åriga sambo. Fortsatt skön sommar till er alla, vi ses.

5 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Jakobs dagar är verkligen något speciellt! Jag är glad över att ha fått träffa dig. Mannen fick ett väldigt fint kort på dig och ditt vackra bord! Jag kan skicka det nån gång! Ha en skön husvagnstripp! ♥

Annelis hantverk sa...

Ja vilken härlig dag det var med mycket folk och underbart väder! Tack för träffen, det är ju alltid roligt att få ses!
Ha en skön utfärd!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Fint att allt gick så bra, nu önskar jag dig en skön husvagns-utflykt.
Roligt att din far och hans sambo blev så gamla tillsammans.
Trevlig söndag, Petra B.

Vform sa...

Jo det var en fantastisk dag!
Trevligt att träffas!
Hoppas försäljningen gick bra!
Skön vecka till dig!

Nette Cecilia sa...

Hoppas försäljningen gick bra, det är alltid roligt när personer ger sig tillkänna ha det så bra,Nette