söndag 18 juli 2010

Utedasset med finesser

Hej igen!
Nu har jag strandat här hemma i några dagar eftersom vi skall ha den lilla goa tjejen hos oss i två dar så då får jag vara farmor fullt ut.
Den sista veckan har jag bara njutit i fulla drag där vid vår sommarstuga. Brukar knappast komma mig i vattnet om det bara är varmt några dagar men nu blev det så där tre gånger per dag. Man kan verkligen fundera som en annan bloggare om vårt väder fått feber när det kan vara så underbart.
Dessutom har jag varit lite, lite flitig också för ibland har jag suttit på bryggan och jobbat på mitt hantverk också, det är ju gammaldagstorg på lördag i Jakobstad och där är jag och säljer mina hantverk.
Eftersom jag fotat lite där vid villan så visar jag här först vårt utedass som min man byggt, sen kommer en del små finesser.
Vårt utedass byggde min man redan innan vi byggde själva villan men för något år sen blev den målad samma färg som villan och jag tyckte det passade verkligen bra.
Fick en gammal brödlåda av min äldre syster som jag målade och använder att förvara toarullar i.
Toalettrullshållaren blev målad i samma stil.
Roade mig en gång med att måla ett par fjärilar på väggen.
Hyllan gjorde min man på beställning av mig och katten är köpt vid Hantverkarboden.
I utedass som saknar vatten så bör man ju ha ett ämbare att förvara torven i. Den här bilden som jag gjorde på detta ämbare prövade jag göra i decopageteknik.
Den väggfasta vattenbehållaren ämnad för handtvätt har min man gjort och jag målat skylten. Behållaren finns på vår stugvägg på stigen direkt från dasset.

3 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Ja, vädret har verkligen fått feber :) men vi får njuta så länge det varar.
Så mycket fint du visar och brödlådan är trevlig i både funktion och utseende - snyggt!
Synd att jag jobbar på lördag, så det blir ingen marknad för min del :(
Må gott! /Bea

Maria ( Idekroken ) sa...

Så koselig blogg du har. Ja virkningen har begynt å komme tilbake. Du må nok fram med virknålen igjen nå ;)

Klem fra meg

Annelis hantverk sa...

Så mysigt utedass ni har och så häftiga finesser och målningar!
Ha det bra!