måndag 23 december 2013

Julkrubba


     Tänkte mig att det inte skulle bli fler inlägg här före julen men så har jag några foton som passar så bra att sätta in just nu.
     Ett besök hos Mona Olin som har så många konstnärliga idéer fick mig att se en lite annorlunda julkrubba som tilltalade mig alldeles mycket.

         Ovanpå ett  glasfat som hon gjort av återanvänt glas har hon satt lite mossa, kvistar,bark o grönväxt och däri finns Josef, Maria o Jesusbarnet med två ljus i bakgrunden. Även glasstjärnor som hon gjort finns utplaserad här o var runtom.
     Lägg här märke till änglavingarna som är fasttryckt på ljuset. Ja ljusen dem hade hon dessutom stöpt i mjökpaket.
    En mycket lättsam och vacker tolkning av en krubba och här finns rum till förändring från år till år för personerna i krubban är ju ändå det viktigaste. Helt i min smak som gillar naturen.

    Vid besöket kunde jag inte låta bli att låta blicken vandra runt om, för jag vet att hon  smälter, målar o grejar en hel del i glas.  Måste bara visa även detta ansikte som som såg ut som skulpterat i is. Kan tänka mig att det inte är det lättaste att göra ansikten i glas.

      Nu säger jag God Jul en gång till till alla bloggvänner och besökare. Det har kommit bara fler och fler besökare här på min blogg och det är faktiskt jätteroligt så tack alla ni och allra mest de som sätter ett och annat fotavtryck.
    Nu laddar vi för dopparedagen och ses igen  efter några dagar.
                       Ta vara på det bästa av julen och ha det sååååå gott.

7 kommentarer:

Käranån sa...

Vacker och annorlunda julkrubba!
Önskar dig en GOD JUL!

Nette Cecilia sa...

Så vackert ,god jul ,Nette

Vform sa...

Åå, så fin krubba!
GOD JUL till dig från mig ;o)

Lyckoslanten sa...

Visst är det något speciellt med julkrubbor!
En God och Fridfull Jul önskar jag dig och de dina! ♥

idémakeriet sa...

Jag önskar dig en strålande jul!!!
Varm kram Gerda

Mina fotostunder sa...

Önskar dig en fridfull julhelg!
Julkram!

Rantamor sa...

När jag var liten var det alltid jag som plockade fram julkrubban, tyckte att jag var en alldeles viktig person i familjen eftersom mina syskon fullständigt sket i krubbframkallandet....

Idag har jag ingen julkrubba alls och inte något av barnen heller.

Men vi har haft en underbar julhelg hoppas detsamma om er.

Tjingelingen från Rantamor.