lördag 9 april 2016

Retro till trädgården

     Ett fin fint fynd hämtat ur ett dike skall bli en prydnad här hos oss. Var vet jag inte ännu men det kommer. I grannbyn där elstolparna blir utbytta mod ledningar i jorden så fann jag dessa vackra porslinsisolatorer. Tyckte att jag hade en enorm tur som fick norpat ett par innan de försvann till skräp.
   Nu var det ju faktiskt sonen som även har ögonen öppna för sånt där som hade sett att de fanns. Vilken tur jag hade och mannen har lovat sätta fast dom så som jag tänkt.

    Även en gammal rostig bromstrumma passar bra här hos som som gryta till sommarblommor eller som här fylld med en och granris. Det är stort hål i botten men man kan sätta plast inuti eller en innerkruka om man vill ha blommor där, funkar alldeles bra.
    Nu är det ju faktiskt inte så här vintrigt här mer, vi har nämligen ingen snö alls men bilderna blev tagna tidigare.
    Har ni sett, fort fram med kameran när mannen bjuder mig på en lumumba. Inte särskilt bortskämd så detta blir smaskens. Önskar er alla en skön lördagskväll. Ha det gott.

6 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Det gäller att ha upp ögonen överallt fynden vilar bakom hörnet ,kramen Nette

Bibbis blandning sa...

Toppen när man hittar gamla saker som ska kasseras. De där porslinsgrejerna är ju jättefina och jag är säker på att du får till det på ett fiffigt sätt.
Allt går egentligen att använda på ett annat sätt än vad som var tänkt från början och det är kul.
Hoppas du njöt av din Lumumba. Mums!

Unknown sa...

:))) very nice:)

Skaparglädje sa...

Vackra fynd du hittat.
Kram!

Janne i Fagerlia sa...

Fin hagepynt. Kjekt med slike gjenbruksprosjekter.

nattugglan sa...

Så fina fynd.. O drinken såg så god ut. Ja du fyfabian för löss på snöbollsbusken..jag blir så trött på dessa små kryp.. den blir ju så fin annars om inte dedär skulle hinna äta opp bladen..eller de äter dem inte utan de "skrållar ihop"..o sen då man vecklar ut dem är det en svart massa där inne...ja inte får man ta så allvarligt på allt här i världen , det håller jag med om.. ha en bra dag!