lördag 1 oktober 2016

Hantverksmässan i Sinäjoki

                I går besökte jag Hantverksmässan i seinäjoki. Den mässan är rätt tid på året tycker jag. Vill man få den där lilla kicken att komma igång med handarbete/hantverk på hösten så får man visst den rätta puffen där.
    Inspirerad blir man, går inte att undvika. Själa idéer fullt ut skall man visst inte göra så det ses inte med blida ögon att ta foto där. Vid Taito montern var det fritt fram efter att jag frågat först så dessa två bilder är därifrån.
 
   Det här svarta konstverket med "himmeli" tekniken  var riktigt fint tyckte jag. Det verkar bli riktigt inne med himlar och jag vet inte vad den tekniken heter men åtminstone vet jag att man använder typ halmstrån, sugrör eller handgjorda pappersrör efter att jag själv varit på en enkvällskurs en gång i just detta.
   Ullen verkar stå sig även i prydnads sammanhang. Led slingor i  ullkransarna gav ett väldigt varmt och vackert ljus.
 
   Mässan var bra för den som är allätare och själv är jag ju det. Lite av allt och kanske mindre av pärlor och  garn som enligt mig varit lite till överdrift tidigare. Vad jag själv sökte var maskeringsvätska för akvarell och Grattis text till kort men inget av det fann jag. Lite annat fanns ändå i min väska när jag kom hem men jag får numera akta mig för att samla mer material.

     Nu skall jag åka iväg och hälsa på yngsta barnbarnet och sen blir det pysselkväll med de andra barnbarnen.
     Önskar er alla en skön helg. Vi ses.

1 kommentar:

Mina fotostunder sa...

Ja visst är det mycket inspirerande att gå på mässan som vi gjorde hela långa dan idag,
men det var så mycket folk så nästa gång blir det nog ej på en lördag när alla är lediga.