lördag 25 februari 2017

Fågletider både ute och inne.

       Sen snön kom är fåglarna i farten vid alla matbord. Här inne är det jag själv som hållit igång lite med fåglar.
     Testade att måla titor o mesar på frihand med akrylfärg utan något skissande.  Tänkte mig att sen måla likadana på ljus men det var nog lite värre, antagligen för att de är rundade och smala. Får nog ta mig ett försök på lite grövre ljus.
       Endast några talgoxar blev till på ljusen så titorna får nog bli en annan gång, mitt tålamod räckte inte för något mera denna gång.
                                            Njöt av det vackra vädret på dagens promenad.

          Och sedan bäddade jag för lite färg på näsan vid stugknuten. Brukar löna sig att sola 10-15 min åt gången på våren för att få bukt med den värsta blekheten efter vintern.
         Hoppas på lika fint väder i morgon. Ha det gott alla som kikar in. Vi ses.





4 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Fina fåglar blev det. Och vilken härligt snölandskap !
Jag önskar en fortsatt trevlig helg, Petra

Evas Pyssel sa...

Så fint du målar. Fåglar är inte lätt. Vi har mycket besök vid fågelmaten och så den där roliga ekorren också. Ingen snö här längre. Det kändes faktiskt lite vår i luften idag.
Kram Eva

Skaparglädje sa...

Oj, så mycket snö ni har....
Kram!

Fjällripan sa...

Jättefina fåglar!Vad duktig du är på att måla :)