söndag 28 oktober 2018

Tubhalsduk

    För en tid sedan var jag alldeles sugen på att sticka något i senapsgul som tack o lov är lite i mode nu. Ni såg redan tidigare att jag påbörjat en tubhalsduk här. Hade tänkt mig att sticka björnbärsmönster som jag tycker är så vackert på just tubhalsdukar o mössor. Garnet jag köpt är mjukt o tunt, helt behagligt men blev inte alls så vackert i björnbärsmönster som jag sett på bilder så av detta bidde inget. Tyckte att björnbären blev alldeles för små.

    Försökte mig sen på patentstickning men även det tyckte jag var opassande med detta garn så därav "bidde" inget heller.

    Till sist blir den nu så här och samma garn känns som det passar helt bra i detta mönster. Garnet är samma men får här annan gulfärg med annan bakgrund. Således ser det inte "skitingul" ut som barnbarnen har så roligt åt när jag säger.
    Få se om jag blir nöjd eller inte  i slutändan men denna stickning är ju dessutom så enkel så man behöver ju inte ha ögonen på garnet hela tiden.

    För vacker dag att sitta inne vid datorn så nu blir det fart på att ta sig ut i skogen. Ha en skön söndag alla som kikar in. Vi ses.

Inga kommentarer: