onsdag 24 oktober 2018

Ugglor i rad

   
 För ett tag sen var jag så himla sugen på att göra något av de vackra bomullsgarnerna som finns i mina gömmor. Ugglor har jag virkat tidigare så det här att virka på måfå (utan mönster s.a.s.)fanns ju redan i mitt huvud.
 Tack och lov fann jag en del färger som passade ihop litet annars brukar det ju vara tvärtom att inget passar när man skall göra något.


 

     Som ni säkert ser på "knäppen" så är de ämnade för barnvagnen. Uggleskallra är det visst eftersom det inuti skallrar med några st träpärlor.
     Nu har jag nog av dessa. Med alla små detaljer tar det mera tid än man kunde tro så nu vill jag göra något annat kanske i lite mjukare "vintergarn".  Har faktiskt redan lite på gång i den moderna färgen senapsgult, känns riktigt roligt att få börja med detta. Ni får se en annan gång ifall det råkar bli som det ska.

    Rosor, visst blir man lite paff och glad när man får en rosbukett en helt vanlig vardag. Pryder vackert köksbordet.

     Såå vackert här i dag. Rimfrosten fanns ännu kvar när jag avverkade min promenad. Ha en bra dag ni med. Vi ses.

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Ugglor är så fina i alla former man kan göra av dem.
Du inspirerar mig nu. Jag hittade en hel del bomullsgarner i mina gömmor nu när jag har stor vindsröjning på gång. Mitt i allt så sitter jag också här och virkar gulliga ugglor.

Vform sa...

Ååååh, så underbara dom små ugglebebisarna är!
Du hinner så mycket du!
God fortsättning ... ses väl nångång nånstans ...