fredag 9 november 2018

Förberedelser inför julen


   Egentligen kan man ju tycka att det är rätt tidigt att förbereda inför julen redan men ibland behövs nog att man är ett steg före.
    Brukar vanligen "vakna" sent i såna här sammanhang och då blir det bråttom men i år har jag lyckats hålla mig steget före.

       Flera veckor innan julöppning vid Hantverkarboden men visst väller det in hantverk där hela tiden om än inte just juliga saker ännu.

    Några av tändsticksaskarna från i fjol som jag gjorde text på. Pappret får man att se gammalt ut om man doppar det i kaffe ifall någon undrar.
        Detta är ju lite roligt pyssel och fortfarande skoj för min del att testa lite olika saker.

       Har sett lite här o var på nätet att många klappar redan är klara inför julen men vem hinner t.ex. sticka vantar till nära o kära om man inte är ute i god tid så sätt igång den som redan inte gjort det.

      Säge hej svejs till er alla, vi ses.

   

2 kommentarer:

Vform sa...

Fina saker! Trevligt med småpyssel!
Jovisst har vi börjat i god tid ... tror vi väl!?
Julöppning nästa lördag här i Närpes ... då börjar DET!
Ha de gott :)

Bibbis blandning sa...

Du gör så mycket fint och det är alltid så mysigt att hälsa på här inne hos dig.
Själv tycker jag inte att jag får så mycket ur händerna.
Jag kommer liksom inte igång.
Hoppas du får mycket sålt av dina fina saker.