söndag 18 november 2018

Hantverksmässan i Tammerfors.

   En mycket trevlig dag i Tammerfors i går. 5,5 tim på hantverksmässan, det är grejer det.
    Tog som vanligt endast några bilder eftersom man nog måste fråga och det inte gillas av alla.
Här på övre bilden en lampa i makramé som föll mig i smaken men väljer sitt utrymme för att komma till sin rätt.

                                                                     Ryor o stjärnor här.
                                                Minsann ingen brist på garn och goda idéer.

              Hörde nån säga att det var ca 700 utställare så nog fanns alla möjliga hantverk att se. Tyckte själv mig se mycket av tyger, garn och pyssel för korttillverkning men har ingen bekräftelse på att det fanns mest.           

                                                        Vackert yllebroderi m.m här.

    Vi var hela bussen full av handarbets och hantverksnördar. Syster yngre tänkte inte slippa med eftersom bussen var full men med en annullering så kom även hon med. Tror ni vi hade nåt i kassarna med hem? Svaret är förstås ja. Syster yngre som stickar "för brinnande livet" höll jag på att säga försåg sig nog med det enda rätta= garn. Jag själv som är mera rastlös samlade förstås på mig både lite garn, lite tyg, knäppen, trädkulor, ringar , kortbottnar m.m.
   En sååå rolig och intressant dag men även sååå tung. En dålig rygg borde ju få vila men det beror nog på vem den sitter i. Bra att vara envis ibland men man får ta det i efterskott.  Har slappat på soffan i dag men nu skall jag greja lite i alla fall i målarrummet.
    Vi ses igen en annan dag. Ha det så gott.

3 kommentarer:

Vform sa...

Där brukar vi också hålla till de dagar mässan pågår, men tyvärr inte i höst!
Jo, i S.joki var vi tidigare. Verkligen en pärla till mässa i Tammerfors! '
Det är så mycket annat som ska hinnas med!
Jo, jag 'öppnade' julmarknaderna i går (enda utomhus) så de kommer nog på rad nu!
Blir inget Bennäs för mig heller ...
Lycka till själv!
Ha de gott, ses o hörs!

Äventyret framtiden sa...

Roligt!
Jag har inte själv varit på hantverksmässan i Tammerfors men har goda vänner som årligen far dit och som troligen mötte dig mellan alla försäljare och alla utställda hantverk och handarbeten. Förstår att du inte kom tomhänt hem! Så skulle inte jag heller göra.
Ha en fin måndag!

Barwitzki sa...

Deilig... jeg elsker håndverksmarkeder. Her starter julemarkeder 29. november -
vi har mange i stor byen - og det er håndverk også. Herlig. Gleder meg.
God før julstid for deg. Hilsen fra Viola