söndag 22 mars 2020

Söndag

    På dagens promenad tog jag några foton men tycker att kameran inte alla gånger ger rättvisa för de naturliga färgerna så de två första fotona här är kameran ställd på starkare färger.


            På följande foton är kameran ställd på auotomatisk således vanlig inställning.


      Tycker ändå inte att någon av dem ger full rättvisa men naturen är ju vacker vilka färger det än är.

    Här låtsas jag att det faktiskt är vår med att plantera några påskliljor ute i kruka. Väl tidigt men jag får väl lyfta in den till natten. Gläder lite i alla fall.

   Karantäntiden som jag befinner mig i använder jag  till att rensa i garderober, promenader, sticka lite och ibland gör jag ingenting. Här har jag fått ordning på de gamla acrylfärgburkarna som behöver ses om då och då. Färgerna klarar sig längre om man inte låter dem torka bort vilket de gör om de bara får stå sen de öppnats. Sparsamhet är ju en dygd brukar det ju heta.

    Är nu in på den tredje tröjan till våra gossebarnbarn. Kunde tro att jag pysslar hela dagarna nu när jag sitter i karantän men det gör jag faktiskt inte. Ibland flödar kreativiteten och ibland står det nästan stilla, just nu är jag inne i det senare.
   
   Att sitta i karantän går helt bra än så länge men jag har faktiskt inte upplevt en så lång vecka tidigare tror jag. Dessutom känns det ju rätt konstigt att inte kunna handla mat själv men tur man har den yngre generationen som passar opp. Längtar efter barnbarnen men här tas inga risker just nu trots att vi är fullt friska.
   Söndagen fortsätter så om en stund skall jag avnjuta middag på älgstek. Ha det gott alla som kikar in. Vi ses.

Inga kommentarer: