onsdag 23 september 2020

Min bougainvillea


     Inte lätt att ställa om när en blomma skall blomma. Varje vår hoppas jag att min bougainvillea skall blomma under sommarmånaderna ute på vår veranda men den gör ändå som den vill, nämligen blommar just innan jag skall ta in den före frosten.
                                                       
    Den växer så det knakar när jag flyttar ut den tidig sommar men jag gillar inga blommor som sträcker sig och vinglar ut åt alla håll o kanter så denna är hårt hållen. Så fort det kommit någon ranglig gren så har jag varit framme med saxen

      Mot hösten såg jag att den höll på att få massor med knoppar. Blev precis samma som i fjol att den började blomma mot slutet av augusti men med mycket mera blom i år. Den är ju så vacker att jag borde vara glad för den men, men. Som ni ser slog visst blommen ut även inomhus men nu ser ni vad som händer ganska omgående.

    varje dag samlar jag upp en hel hög med både blommor o blad. Tänker att blommen skulle stå sig bra mycket längre ifall den skulle börja blomma tidigare utomhus men detta verkar inte lyckas. Eftersom jag inte har någon inglasad veranda eller liknande så står den rakt av i ett vanligt rums fönster under vintern så egentligen borde jag väl vara rätt tacksam att den alls hålls vid liv och dessutom blommar ett tag varje år. Gissar att det är den torrare luften inomhus som genast stör dess levnad.
    
         Allt gott till er alla. Vi ses igen en annan dag.
    
 

Inga kommentarer: