söndag 27 december 2020

Julen 2020

     Så konstig som detta år varit hade jag faktiskt inte väntat mig en så njutbar julhelg men ack så fel jag hade. Kanske tar man sig tid att njuta fullt ut just för att coronan påmint oss om vad som är viktigt, inte vet jag men bra blev det.

        Visst vi har hållit oss mest hemmavid men julafton firade vi med middag hos ena sonens familj och juldagen firade vi med middag hos andra sonens familj så vad kan bli bättre. Två dagar med alldeles glada barn fulla av energi med sina julklappar.

     Och så annandagen firade vi igen helt enligt corona restriktionerna, då blev äldsta gossebarnbarnet 6 år och i dag blev ettan 12 år, detta firades i går med inte mindre än Harry Potter tårta.



    På väg hem i går kväll tog vi en sväng via Arabiaboden som är så sevärt så här under julen. Gläder mig att någon bjuder på detta blickfång.

    När vi var till USA 2001 då sonen studerade där var affärerna fulla av små lampor i alla former och variationer, detta var i november. Då bestämde jag mig att vi skulle ha lite belysning utomhus, detta var inte så vanligt här då men sen dess har jag dekorerat tallen och även lite till som lyser upp varje år. Numera är det ju vanligt lite överallt men Arabiaboden i Forsby tar priset. Den som inte haft vägarna förbi, ta er en sväng för jag får då inte detta allra bästa visat via kameran.


     Så otroligt vackert med snö vi fick till julen ändå. Med allt slaskande och mörker har nog snön nu gjort sitt till så vi även fått njuta av det vackra landskapet.


    I dag håller vädret på att ta en annan vändning och vi sitter bara här och slappar. Nej faktiskt inte endast, jag har just ritat upp på frihand ett mönster till en Harry Potter orm som skall pryda ett par vantar som ettan önskat. Spännande att testa men återstår att se om det lyckas alls.
        Önskar en god fortsättning på helgen. Vi ses.









1 kommentar:

Bibbis blandning sa...

Men åh så avundsjuk jag är på dig som har eller i alla fall har haft snö. Här har det regnat nästan vareviga dag och det är bara mörkt och blött. Inte särskilt juligt alls. Jag hoppas allt är bra hos dig och att du får ett riktigt fint hantverksår 2021.
Tack för alla vackra härliga bilder du bjudit oss på under året.
Må gott och fortsätt vara rädd om dig så ses vi här igen nästa år.