fredag 1 januari 2021

Dagens njutning

      En blick ut genom fönstret i morse bjöd oss åter igen på vackert vinterlandskap. Mörka mulna dagar har ju inte precis manat till utevistelse men visst, det är ju rätt bekvämt och skönt att sitta in och mysa i stugvärmen också.

     I dag bestämde vi att ta bilen och åka iväg för att sen få vandra lite andra vägar. Såg rätt ljust ut mot Purmo så vi styrde kosan dit.
      Åkte över bron som leder norrsidans vägen till Purmovägen och ån var helt stilla och blank så vi stannade för att jag fotograferade lite här.

 Parkerade bilen lite före Siisbacka och gick en regel runda efter småvägar. Visst känner vi till de vägarna men det är ett bra sätt att lära känna närregionen med att just ta vandringarna lite här och var.
        Även en pratstund med några andra motionärer gjorde sitt till att vandringen blev lyckad på alla sätt.


                                Hemma igen började dimman lägga sig och skymningen föll.

     Mitt hem är min borg heter det ju  och så är det nog. Alltid så skönt att komma hem och känna sig nöjd med dagen.
     Till sist får jag väl bjuda på denna bild, kanske någon annan än jag undrar varför man gör en "snögubbefågelskrämma" under ett fågelbord. Inga fåglar där i dag och jag som matat dem hela hösten. Skall ännu vänta o se om några fåglar visar sig i morgon eller så åker nog snögubben. Skall påpeka att mannen är boven till detta, han och ena barnbarnet är skaparna av denna gubbe.

    Allt gott till er i det nya året. Vi ses.
 

2 kommentarer:

Vform sa...

Så vackra bilder och så mycket snö ni har där norröver!
God fortsättning och Gott Nytt År!

Bibbis blandning sa...

Men dra på trissor så otroligt vackert ni har det i er vintervärld.
Här är det 1 plusgrad och bara ruggigt och fuktigt. Då är det tur att man kan in här och få lite vinterkänsla.
Tack för dina vackra bilder.
Ha det gott och fortsätt vara rädd om dig och de dina.