söndag 24 januari 2021

Dagens tårta

    Eftersom en person här fyllde år i dag (inte jag) så fixade jag till en tårta i all enkelhet. Tårtbottnen ja den är gjord efter recept från marthas kokbok (ca 50-60 år gammal bok) lika användbar ännu med vissa recept.

    Mina tårtor brukade vanligen bli garnerad med frukter o bär men numera blir det godistårta när barnbarnen kommer på besök. Eftersom de får godis från mig endast enstaka gång så blir det godistårta här hos oss.  Numera finns det ju enormt fina tårtskapelser men jag har ju aldrig lärt mig detta och ja vi gillar ju även gräddtårta. Den goda åtgången visade att den gillades.


    De senaste dagarna har jag grejat o ordnat o slängt i från pysselrummet. Barnbarnen och jag samsas ju där så eftersom de inte får lov att använda mina grejer ofrågade så måste det vara lite ordning var sakerna ligger. Vintermånaderna brukar bli att "inventera" lite så det inte samlas för mycket.
    Annars tycker jag att det händer ingenting här nu, dagarna bara går och jag gör inget riktigt vettigt. Å  andra sidan är ju denna vinter rätt lik de andra på så sätt att varje år har jag lite lejdon den här tiden eftersom det är den lugnaste tiden på året. Glashalt här nu så återstår att se hur det blir med promenad i morgon.

              Ha det gott, vi ses.




 


Inga kommentarer: