söndag 10 september 2023

Hemester

       Kan kalla helgens utflykt för hemester eftersom vi fanns i vår egen kommun. Har faktiskt inte bott på Sexsjö camping tidigare, kanske för nära vårt hem. Bra rykte om det stället så tänkte att vi nog borde testa.

                      En lugn fin o välskött camping skulle jag kalla det, även passande för barn. 

     Solen sken och ändå trevligare blev det då min bror med familj kom dit. Alltid något att språka om när vi ses.
     Lär finnas vandringsled runt hela sjön men även utterleden kan man vandra därifrån. Det gjorde ju inte vi alls denna gång men hoppas på detta nästa gång. Hörde att i skogarna där finns olika svampar att leta rätt på. 
             Flugsvampar i alla möjliga former kanske men någon kantarell såg jag dock inte.





Kantareller fann jag på vägen dit och jag var faktiskt hellycklig att hitta några riktigt stora. Min man kan dock inte förstå hur man kan bli så glad över några svampar. Jo finns fler som skriver att man blir nästan euforisk när man finner dessa guldklimpar och det kan jag också skriva under på.

En skön helg är slut och vi hemma igen. Just avnjutit god mat med vitlökskryddade grisfiléer med kantareller ovanpå mums. En skön söndagkväll önskar jag er alla. Vi ses.


1 kommentar:

Evy sa...

Vilka fina bilder med blå himmel och vatten och hemester kan ju vara härligt.