söndag 5 november 2023

Ett gäng vantar

      Blir lite tjatigt att visa vantar igen och igen men det är just de jag håller på med nu. Tänkte i  höst sticka några par som lager inför julen men det blir fler o fler. Så lätt att tänka jag ska bara göra ett par till men så blir det ännu ett.

    Vanligen brukar jag faktiskt göra fler på samma gång av det jag gör men här har det nästan hakat upp sig på vantar. Visst, fördel också med fler par på samma gång eftersom mitt egna "vant recept" sitter som gutet i huvudet efter flera par. 

    Egentligen skulle jag vilja göra det här som vi höll på med förra hösten. Så ljuvlig höst var det då och både kropp o knopp trivdes att irra runt i skogen då och då. Denna höst blev helt annorlunda med snö och sitt kalla väder. Dessutom passar inte mitt reparerade ben att irra runt i skog och mark ännu.
    Alla vet ni om ni tittar ut vilket mörkt väder med plask o slask som gäller nu. Ja vad skulle man syssla med som är trevligt då om inte stickning, hantverk och dyligt som ingår i mitt intresse. En brasa i spisen, gubben och ett barnbarn som sällskap just nu så är allt frid o fröjd även om vi håller oss inomhus. Gör dagen på bästa sätt. Vi ses igen en annan dag.


Inga kommentarer: