lördag 6 januari 2024

Foton i kölden

      Vi har suttit inne hela veckan så nu får det räcka blev tanken när termometern fortfarande visade -30 och solen började skina. Allt är ju så vackert när man tittar ut nu så mina tankar började flyga lite varstans var jag kunde ta några vackra foton och själv komma mig utanför dörren. Föreslog att vi skulle köra till skogen någonstans och det ville nog även mannen. 

     Inte klokt av två 70-plussare ifall bilen kunde stanna men se det gjorde den inte och vi fick en fin liten utflykt om än vi bara kikade via bilfönstret längs vägarna. 

      Hade tänkt oss skogsvägen mellan Bennäs o Forsby men där var inte nämnvärt plogat så det gick  inte. Fick ändå njuta en liten stund och ta foto på foto trots att vi vände på halva vägen.


    Alla strån kvistar o kottar är proppfulla med rimfrost men inte helt lätt att slippa nära för att ta foton ifall man inte vill ha snö i skorna så jag nöjde mig med endast det som fanns intill vägen.



På några ställen klev jag ur bilen för att föreviga de vackra blickfång men det gick knappt att andas. Nu är vi hemma igen och termometern visar på -27,5. Kaffet smakade mycket bättre här hemma efter denna lilla utflykt.

      Nu väntar jag bara på varmare väder så att jag kan gå ut på riktigt. Skön helg till er alla. Vi ses.

2 kommentarer:

Mina fotostunder sa...

En sån fantastisk vacker vinter vi har fått ha, om än litet onödigt kallt.
Nu väntas några plusgrader plötsligen som gör det halt och snön försvinner från träden.
Men vi får ta det som det är.
Ha det bra!

Evas Pyssel sa...

Visst är det otroligt vackert med snön och frosten. Idag skiner dessutom solen från en alldeles blå himmel. Då står man ut med kylan. Men jag måste medge att jag längtar efter våren i alla fall. Kram Eva