onsdag 24 juli 2024

Lite av varje

        Sol o sommar med njutbart väder, ja då blir min blogg lidande. Eftersom jag bara bloggar när jag har lust och inget egentligt syfte så ibland blir inläggen ofta och ibland det långa uppehåll. När jag började min blogg var min tanke att föda intresse och inspiration för hantverk men undan för undan har innehållet gått över till nästan vad som helst. 

     Senaste tiden har blivit en del campande och någon tur på sjön. En tur med lilla pärlan i det lugna vädret var tänkt till Mässkär men det blev en tur ändå till Botsören. Mete med barnbarnen inte fy skam.




       Ett par dagar ut till Klobbskat är nästan ett måste varje sommar. Älskar det stället riktigt ute i havet och den turen blev inte fy skam då vi även träffade på trevligt sällskap.


        Fricamp det allra bästa enligt mig, mitt ut i naturen men väljer sina ställen så att man inte stör någon. Här håller även fiskare till så vi kunde gott njuta även här ett par dagar.

       Frestade säkert syster yngre med den lugna vackra tillvaron eftersom även de kom dit. Ännu trevligare så eftersom både hon och jag är njuter av metandet.


               Kvällen väldigt väldigt skön med värme och inga mygg trots att vi satt ute till tolvtiden.  Vi lyckas ju vanligen inte alls med vårt metande men se här, några fiskare bjöd oss på filead abborre som de metat upp. Generösa kan även obekanta fiskare vara. Det var de fiskarna vi njöt av på kvällen.


     Skulle ha velat stanna hur länge som helst men känns som att det kan man inte när man fricampar så det fick räcka med dessa dagar. Väl hemkommen var jag helt sjuk på att leta kantareller så jag måste bara till skogs på kvällen. Det var 28grader och svetten rann men kantareller lyckades jag hitta. 1,5 kg, det var det mesta jag någonsin hittat och då var de bara mellanstora.

     I går var jag vid Hantverkarboden och eftersom Jakobs dagar pågår så var det full rulle där. Det serveras både kaffe o våffla med sylt o grädde hela veckan så det är på gång en del både ute och inne.
     25+ redan och kl är 11, jag njuter i fulla drag men visst kan det även bli för hett. Som pensioner behöver man ju inte jobba med något just såna dagar. Fortsätter njuta och hoppas ni gör detsamma. Ha det bra, vi ses.

Inga kommentarer: