måndag 7 oktober 2024

Luleå loppis som utflyktsmål

       Full rulle som vanligt vid Arcushallen i Luleå denna lördag. Utflykten i rättan tid tycker jag innan husbilen hamnar på stå.

     Lång lång kö för att komma in som vanligt. Vi hade ingen brådska eftersom vi inte var ute efter något särskilt så vi hamnade långt bak i kön. Det gjorde inget för på förmiddagen var där så proppfullt med folk att man nästan inte såg vad som fanns.

                                                 

           Blev inte många fotonen här fanns en ensam väldigt fin gammal dräkt fylld med spetsar som jag lyckades få bild på innan allt blev rörigt.

         

     Där fanns ju förstås allt möjligt, både nytt o gammalt. Här har jag åtminstone fyndat väldigt bra vinterskor till minstingen av våra barnbarn.

     Vackra färger längs vägen på svenska sidan men skymningen här berättar inte om de vackraste färgerna.

                        Även skymningsbild från vårt sovrumsfönster. Så vackert och njutbart. Vaknade till regn som kom och gick hela vägen hem.

        Denna gång var ettan o tvåan med så jag tyckte det var bästa gången jag varit in till Ikea. De hade så stort intresse att ögon shoppa in vid Ikea att det smittade av sig på mig. Riktigt trevligt var det. Vi brukar ju vanligen gå rakt igenom som om vi hade ögonbindlar men så var fallet inte denna gång. Tack Tilde o Nora, ni öppnade mina ögon för stunden och jag njöt i fulla drag.
        En lyckad tripp även denna gång. Ha det gott alla, vi ses.

Inga kommentarer: