måndag 1 augusti 2011

Utflykten till södra Finlands skärgård

Vår utflykt till södra Finlands skärgård blev helt lyckad, varmt o vackert väder, mycket natur att titta på och ingen brådska.
Eftersom vi åkte över med många färgor så blev det många bilder tagna över havet, här en av dem.
Vackra välslipade berg finns det gott om.
Flera äppelträd vid varje hus, även vid campingar och dylikt. Se här hur vackert klippta de gamla äppelträden var, verkligen inga "skatbon".
En stenplockande syster som gör sitt namn av småsten.
Måste bara föreviga denna ödmjuka tall som bugar så vackert.
Även vattenväxter som tång alger och allt vad de nu heter fanns det rikligt av,tyvärr, får man väl säga trots att jag vill visa att det är väldigt vackert också om man bara begrundar det lite.

Eftersom vårt mål var skärgården öster om Åbo så åkte vi raka spåret till campingen i Pargas, parkerade husvagnen där för flera nätter och körde runt lite här och var på dagarna. Bl.a. blev det Pargas, Nagu, Korpo,Houtskär och även en dag i Åbo.
I Åbo blev det bl.a. besök vid Klosterbacken, koloniträdgårdar och Presento hobbyaffär men vid nästa inlägg kan jag visa ett par bilder därifrån för nu bär det av till Larsmo skärgård för att plocka lite hallon om det nu råkar finns. Ha det så bra i vår sköna värme. Vi ses.

4 kommentarer:

annika sa...

Vackert! Vad det är härligt att kunna åka runt i våra vackra länder och titta och campa och ha det gott. Har faktiskt tänkt att vi ska ta och åka över till Åland och Finland och köra runt lite. Tycker att ni visar så mycket fint på era bloggar. Ser att jag verkar ha missat en hel del inlägg här hos dig. Konstigt?
Jag har kanske inte suttit och surfat runt så mycket heller.

I helgen var vi på en liten tripp som jag ska visa när jag tar mig tid.

Kram
annika

Rantamor sa...

Skärgår`n är vacker...
och Finland har mycket vackert att erbjuda vad naturen gäller....
och Sverige med....
för att inte tala om vackra Norge...

Ovh du Larsmo skärgård är inte dum heller...
ha det gott och njut...

Annelis hantverk sa...

Så mycket vackert man ser när man kommer litet utanför det hemtama och skärgården där nere är ju fin!
Ha det bra!

Snäckskalsdalen. sa...

Skönt med en lugn semester och tid till att titta sig omkring och vackert är det ju så det är knappt sant!
Agneta kram