onsdag 8 februari 2012

Februari utställning vid Hantverkarboden

 Knep & knåp är det som gäller på denna månads utställning som Pedersöre scouterna står för.
     Första bilden visar servettringar och pannunderlägg.
Ungdomsledaren Frank Wiklund står bakom denna grupp scouter som tillverkat dessa hantverk. Duktiga ungdomar kan man nog säga eftersom allt är mycket välgjort.
     Andra bilden visar en nyckelring.
 De tre sista bilderna visar  knepiga grejer som manar fram en ordentlig funderare. Riktig hjärngympa för den som inte är så klurig av sig.

Passar bra som liten gå bort present, alla behöver vi ju hjärngympa. Dessutom kommer ju denna slant scouterna till godo.
              Mera kluriga grejer finns med på utställningen. Här får det iskränka sig till detta lilla smalprov.

Vacker solskensdag här men ännu 14- så brrrrr jag längtar till värme. Njuter åtminstone av det underbara solskenet. Ha det gott. Vi ses.

6 kommentarer:

Vform sa...

HEJ!
Verkligen fina och välgjorda saker ungdomarna gör!
OCH din 'rosadröm' till lapptäcke var ju bara för underbar!
Ha en fin vecka!
Kram Vivan

Anita Tørmoen sa...

Så flotte håndtverk det har blitt laget:)

4U2 sa...

Duktiga var ordet!

Rantamor sa...

Men nu blev jag nyfiken...
har jag en dubbelgångare i Jeppis ???
Kan inte vara min syster för vi är inte ett dugg lika...
och inte vet jag av någon kusin som ser ut som jag...
nääää...
men nyfiken blev jag allt tänk om jag hittar mig själv på stan en dag...
***gapskratt***

Ha en finfin dag och glöm nu inte att klappa musen...

Tjingelingen.

Annelis hantverk sa...

Ja visst, jätteduktiga är dom som fått så fina saker gjorda!
Ha det bra!
Kram!

Creative Momone sa...

Oj vilka fina arbeten, speciellt pannunderläggen tycker jag om. Råkade se liknande pannunderlägg i ett avsnitt av halvåtta hos mig häromkvällen, tror jag ska komma in och handla några. :)
Ha en skön helg, Marianne