tisdag 13 maj 2014

Taggtrådsbollarna klara

                   Taggtrådsbollarna är nu urbrända och klara och redan sitter på sina stubbar.
    Gick ganska bra att bränna ur dem men eftersom jag rullat pappret lite väl tätt så var jag tvungen att slå på lite tändvätska. Det skall nog inte behövas om pappret är torrt och inte så hårt rullat.

   Vart efter petade jag bort pappret med en käpp och det gick bra.  Kvar blev svarta sotiga taggtrådsbollar men eftersom de skall vara ute och inte i vägen för någon så får de förbli så. Jag hade annars tänkt att använda högtryckstvätten för att skölja dem men detta struntade jag i.
    Hade tänkt mig detta projekt alldeles fint men  bäst att genast säga att jag inte är helt nöjd. De blev nämligen för små. I mina ögon borde de vara större i förhållande till stubben men nu är de ju så här och får så förbli.

   Kanske testar jag liknande fler gånger för det är ju en rätt billig "leksak" men just nu har jag inte inspiration med mera av denna sort.  Det är nämligen inte riktigt lätt att få gammal rostig järntråd att lyda fingrarna.
    Ifall någon testar detta så skulle jag råda att göra grejen aningen större än vad som tänkts för jag hade testat bollarna med papper i ovanpå stubbarna och då såg de större ut.

    Nu tänker jag ta mig en promenad och möjligen pocka gräs att bjuda  kaniner på. Barnbarnens kaniner brukar ibland få sig ett färskt skrovmål av mig de gånger jag har vägarna förbi.

                 Hej svejs till er alla. Vi ses.

8 kommentarer:

Rantamor sa...

Vilken idè du knäckte, säkert många som kommer att upprepa, du är ju som den där Ernst....
Nu gillar jag inte taggtråd, den får mig att bli lessen , men det är ju jag det.

Hoppas du får en trevlig dag.

Tjingelingen från Rantamor.

Evas Pyssel sa...

Vilken kul idé ! Men jag kan förstå att det inte var så följsamt. Fräckt blev det på stubbarna i alla fall.
Kram Eva

Slottshuldra sa...

Så fine de ble!

Catarina sa...

Riktigt snygga blev dom!

Solglittret sa...

Häftigt det blev! :)
Kram Lollo♡

Anonym sa...

Vilken bra idé! Jättehäftiga!

Annelis hantverk sa...

De var en jättefin idé! Jag gör ju likadant med mina silverlerasmycken fast då bränns innehållet bort i en ugn. Så vackra trådbollarna blev!
Ha det bra!

Fjällripan sa...

Så snyggt! Skulle kunna tänka mej att göra liknande att hänga upp :))

Trevlig helg!