söndag 14 december 2014

Pyssel x 3

    Här är ännu lite pyssel på gång mellan varven.  Pappers hjärtan, stjärnor o änglar. Roligast är det att göra stjärnorna kanske av en så enkel orsak som att det är nytt för mig. Både hjärtan och modellen på änglarna blev gjorda redan när jag var barn men då var det tomtar istället för änglar.
 



     Pappret till hjärtan är från en gammal bok och från någon sorts "byggnadspapper". Jag köpte nämligen för rätt länge sen en rulle grå papper från en affär med byggmaterial när jag behövde gråpapper till andra saker och inte fann några ark någonstans. Nu fick jag återigen lite användning från den gråa rullen.
 Linnetrådarna som jag remsat från bröddukarna för att få till fransar på dem, de kom här till användning. Gillar att ta vara på det mesta ifall man råkar behöva till något, kanske "snålhet" eller vad man nu skall kalla det. Linne är ju linne oberoende varifrån man tagit det. Gratis är det ju inte heller från första början vare sig det är linne eller papper.

   I dag var det min söndag att vara säljare vid Hantverkarboden eftersom vi delar på den extra öppenhållningstiden som nu är i december. I morgon är jag även där och vikarerar, det är rätt trevligt att få vara där så här inför julen bland alla som vill finna de rätta julklapparna.
    Hoppas även ni haft en pysslig och trevlig helg.   Vi ses och ha det så gott.


3 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Funderar att det börjar bli dags att repetera flätade hjärtan hos mig. Det är några år sedan. Bra att ta vara på och återanvända. Jag sparar ofta material för tillfällen som man inte vet när och om de kommer... ;o)
Ha en fin vecka! ♥︎

Rantamor sa...

Men så spännande med en tre i familjen, som en julklapp i advent tider.
Håller tummarna att allt går bra.
Jasså du jobbar på hantverksboden, säljer du dina tomtar ??
Idag har vi ett riktigit skitväder, hade ju tänkt oss inöver till Umeå idag men det spöregnar så vi struntar i det.

Tjingelingen från Rantamor.

Isa sa...

Kollar din fina sida igen, och lämnar ett litet spår. Ha det så bra. Det är ju bara en vecka kvar nu tills tomten kommer...