söndag 18 januari 2015

Barnpyssel

   Den här helgen har jag ägnat en hel del åt barnbarn så det har blivit pyssel för hela slanten. Verkar som om det fortfarande är väldigt uppskattat.



    I går kväll pysslade ettan, tvåan och jag mest hela kvällen, kände mig nästan slut i "luvan" när intresset sen bedarrade.
   Slottet här blev målat och ihopsatt tidigare i omgångar så det var redan klart. Idén till det här fann jag på nätet och det var ju rätt roligt för barnen att göra när det skulle både målas, klippas o klistras.
   I gårkväll blev det annat av men eftersom ettan skulle ha det som en present så visas det inte här.
Tacksamt att så många både lätta och svåra idéer finns på nätet och dessutom bilder att kopiera som kan målas när de så önskar.
 
         Ha det gott, vi ses.

5 kommentarer:

Unknown sa...

uuuuu nice castle:)))

Black Iris sa...

Ett sånt slott måste jag göra med 10-åringen nästa gång hon kommer hit.. Hon är också en riktig pysslerska.

Kram Maidi

Lyckoslanten sa...

Många fina handarbeten du visat här och så roligt med slottpysslet! Där skulle jag gärna ha varit med! Det är väl tur att det finns så många fina idéer att ta till när de små ska underhållas!♥

Evas Pyssel sa...

Så roligt att pyssla med små barn. Upptäckte i en låda pärlor i mängd så nästa gång det dyker upp något pysselsuget barnbarn ska den lådan fram. Det blir inget slott men smycken är väl uppskattat.
Kram Eva

Janne i Fagerlia sa...

Så trivelig dere har det. Og slottet ble jo akkurat slik et slott skal være :)