måndag 7 september 2015

Bilder från helgen som var

     Efter att vi på lördagen varit på en begravning i mina gamla hemtrakter så skulle det endast bli en snabb visit hos syster yngre.  Jo visst blev det en visit där jag hann ta endast några bilder. Här ser ni hennes änglatrumpet som står väl gömd bakom en lekstuga. Vacker var den än står.


                                     Hennes calla som hon har år efter år stod i full blom.


     Så kom vi på att åka till syster äldre allihop eftersom  syster yngre skulle ha ett gammalt bord därifrån och jag en gungstol.
      Vid ingången hos syster äldre fanns denna prakt på en stubbe. Rätt förvånad blev jag för dessa penningblad har blommat ut hos oss för länge sen.

    I deras bastukammare vid stranden finns denna spis som jag tycker är rätt intressant och vacker. Som ni ser är den gjord av vanliga skifferplattor.
    På stranden fanns dessa skönheter. Den övre är tagen i skugga och den nedre bilden är tagen i sol.

     I gårkväll var vi så på konserten med Henrik Åberg och Tomas Enroth. De spelade och sjöng för en fullsatt kyrka. Henrik Åberg bjöd på sin härliga sångröst med en enorm styrka. En till fullo njutbar konsert.
     Åter en ny vecka i dag. Kreativiteten går på sparlåga här eftersom det finns så mycket annat som bör göras.  Just nu skulle jag gärna ha en städerska som ordnade både ute och inne och jag skulle få sätta mig till symaskin, målarbordet eller ta mig an någon liten intressant virkning eller stickning. Olönsamt att klaga för jag vet ju egentligen att alla har samma städandet och ordnandet i sina hus vare sig man vill eller inte.
   Vackert väder mellan molntapparna här så det får bli en snabb promenad före något annat.
                 Ha det så gott. Vi ses.
         

2 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Säkert en härlig konsert ,han har ju så fin rös.Vackra blommor du sett med .Kram Nette

Isa sa...

Hej, visst är han bra Henrik Åberg. Jag har varit på en konsert med honom och så har jag en skiva med honom också. Roligt att läsa vad du håller på med, och så har vi ju setts lite mellan varven i sommar. Pysslar på här med en massa olika saker. Ha det bra.