onsdag 17 februari 2016

Naturens skapelser


     Under gårdagens promenad i det vackra vädret var kameran med och några fina bilder lyckades jag få.. Konstigt egentligen att dessa foton blev till någonting för med nya glasögon som mörknar i solsken och dessutom med snö på backen så var nog bilden långtifrån klar i min blick.
           Tog massor med foton tills batteriet sa ifrån och hoppades att åtminstone något skulle bli bra.

Och se nog blev flera godkända trots allt sen jag sett dem inomhus men visst blev väldigt många raderade också.  



     Kan nästan inte fatta att isbildningen kan skapa sådana konstverk utan någon människohand som snickar och grejar med det. Med andra ord så skapar nog naturen själv det allra finaste.




      Varje grässtrå pryddes av en isblomma men för att alls få njuta av detta så krävdes visst att jag faktiskt tittade ner i backen just på grässtråna.


              Inget sådant här ser man då man bara vandrar iväg och slötittar lite hit och dit.

        Små snöklumpar hade blivit till ljuvliga bomullstussar sen lite isbildning satt sig på ytan.

     Ensam fick jag den dagen rå om denna lilla väg. Endast jag själv och en hare har vandrat där.

I dag är det mulet men ändå rätt bra väder.  En kort vandring men inte särskilt mycket mera händer mig i dag efter att ryggen strular. Ta det lungt men ändå röra sig lite brukar vara bästa medicinen ett tag. En fortsatt bra dag till er alla. Vi ses.
     

8 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Wao, vilka konstverk.
14 minus hos mig i morse, nu är det 2 plus och solen skiner. Underbart väder.
Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Ojjjj, vilka fina bilder! Det fungerade bra ihop det där med nya glasögon osv.....här är det tvärtom men jag ska lära mig så snart jag blir fri från min förkylning. Underbara bilder av snö!
Agneta kram

Evas Pyssel sa...

Jisses så vackert. Har aldrig sett något liknande. Du måste väl ha en riktigt bra kamera. Lyckost !!!
Kram Eva

Hantverkarglädje sa...

Nej Eva, jag har en gammal liten canon ixus som jag brukar ha med i fickan ibland.

Mina fotostunder sa...

Oj, vilka vackra konstverk du hittat!
Så fint det är med gnistrande vit snö!
Ha det bra!

Steekjes en Stygn sa...

Oh, så vackra bilder. Du lyckades fantastisk fast, eller kanske just på grund av, dina nya glasögon.
Anje

Nette Cecilia sa...

Fantastiskt vackert ,kramen Nette

Fingerbølla sa...

Stilig. Frosten kan mye!