söndag 4 mars 2018

Mitt pysslande.

    Självklart känner ni igen vad jag håller på med här just nu. Ni som följt mig har så många gånger redan sett dessa grejer.
       En gång om året ser jag över vilka THK grejer som behöver fyllas på. Varje år tänker jag samma sak att efter julen passar det bäst men efter nyår går luften liksom ur mig med hantverkandet och då blir det bråttom sen innan våren är här. Jag kan ju det här utan o innan så ingen ny grej precis att kontra med. Alltid samma sak varje år därav blir det bråttom inför våren för att jag också om möjligt vill göra lite andra roliga grejer under sommaren.


    Efter sockorna jag stickat till gubben o mig framför TVn i vinter så vill jag nu ha lite vackrare färger att pyssla med så jag letade i lådan med bomullsgarn och nu får det bli någon uggla och lite annat. Under årens lopp samlas det rätt bra med garn så här borde det nog bli köpstopp av garn ett tag. Alla vackra färger frestar ibland och så samlas det lite på hög eftersom jag inte stickar särskilt mycket.

    Och nu mina vänner kan ni läsa ut av bilden vad jag tänker göra den närmaste tiden. Slå er till ro, jag återkommer om en tid. Ha det alldeles gott, vi ses.

2 kommentarer:

Vform sa...

Precis så är det för mig också! Ingen lust i början på året. Men i år speciellt efter en envis influensa som började vid jul och knappt över än ... och nu tilltog hostan och sjuk hals! :( Vet inte när jag ska komma igång! Ska på en tillställning i Närpes om tre veckor som heter "Möt våren mittistan" ... får ta med nå 'gammalt'...
Sedan har jag en tavelutställning i maj i biblioteket och där duger inget gammalt (enl. mig själv)
ÅÅÅÅ, önskar dig/er en riktigt fin och skön resa! (?)
Tack för kommentaren hos mig!

Isa sa...

Hej, hoppas det blir en riktig fin tripp med gott om fint väder. Vi har inte rest på senaste tiden. Det har liksom varit så kallt och inte riktigt på hugget att söka nåt. Och så borde vi ju köpa en ny bil, men det vete gudarna när det blir... Om stickning så är det som är bra med mönster åtminstone, att man vet hur man ska göra nåt, sen om det inte blir bra så får man ju något att gå efter då man "gör om" så att säga. Vi hörs...