söndag 27 maj 2018

Det här med kort till bemärkelsedagar.

      En förfrågan vid Hantverkarboden om vi har några kort för examen och studenter. Efter en granskning så var det klart att detta var nog i underskott.  Skön värme där ute men i går kväll satte jag mig ner för att göra några.
    Tar lite väl länge att få till så att allt passar ihop  men många goda idéer finns ju på nätet. Det blev således några målade på frihand och några ihopplockade av "skräp" tänkte jag säga eftersom jag använder gamla vackra bilder och annat plock + lite inköpta grejer.

                                  Korten klara och i morgon kommer de till Hantverkarboden.

     I går blev det en dag lite hit och dit. Vi besökte först loppiset i Lövö som var välbesökt och trevligt och dessutom vädret helt rätt för sådan tillställning. Sedan blev det gravgården och ärenden i stan. Sist tog vi en titt på det nya Trädgårdscentret Garden Flora i Lövö. Där fanns redan mycket plantor men kommer också att bli väldigt vackert där  bara de får lite tid på sig. Gör ett besök ni som är intresserad av växter. För mig måste det bara bli återbesök eftersom det blev mest pratstunder för min del då en buss trädgårdsnördar från Vasahållet var på plats vilket gjorde att jag träffade flera gamla bekanta. Mycket trevligt så.
    Kom att tänka på de eller oss som diggar trädgårdsintresse har det väldigt gott ställt här i nejden då det finns Blomqvists i Lepplax, Sunds i Jakobstad och Garden Flora i Lövö och alla har satsat på lite olika så var och en har sin egen nisch kan man väl säga.

            Måste tacka och bocka er alla för att ni kikar in här. Ni vet ju redan att min blogg numera blir väldigt sporadiskt omskött men eftersom jag hellre bloggar för att det känns trevligt än låter det bli ett måste så får det fortsätta så här. Ni ska bara veta att jag uppskattar att ni tittar in här. Allt gott till er. Vi ses.
   

1 kommentar:

Evas Pyssel sa...

Hej svejs. Här är det likadant. Jag gillar att skriva på bloggen och blir glad över de kontakter jag har här. Men visst är det ganska lugnt. Men vi kör väl på.
Dina kort är jätteläckra tycker jag. Det med fjäril gillar jag extra mycket. Jag har en förkärlek med fjärilar på kort. Vi hade sista scrapträffen för våren i lördags, men vi blev bara tre. Jag fick i alla fall gjort några sommarkort. Dotter Lena och jag ska vara med och ställa ut på hembygdsföreningens årliga marknad. Det är alltid så trevligt. Och barnbarnen får möjlighet att åka hölass som vi gjorde förr i tiden.
Varma varma dagar här , runt 28 grader och de stackars växterna slurpar i sig vatten så fort vi kommer med vattenslangen. Skönt och man behöver inte fundera på semester söderut dessa dagar.
Ha det gott. Kram till dig från Eva