tisdag 30 oktober 2018

Söndagens utflykt.

     Förena nytta med nöje gjorde vi i söndags när vi åkte till sandgroparna vid älgtorpet för att ta en promenad och beundra allt vackert som naturen bjuder på just nu.


     Visst känns det lite dystert när alla träd fällt sina blad och bara grå kvistar o stammar finns kvar på lövträden men då får vi fokusera på allt annat.
      Den första lilla snön som pudrat marken ger en trevlig känsla mitt i det gråa men även gröna för den delen.
     Sååå vackert och jag njöt i fulla drag när solen sken, vindstilla och man kunde nästan ta på tystnaden.
     Isen har börjat lägga sig lite och isblommor fanns här och var på marken där skuggan ännu fanns kvar.


     Vad som var betydligt  mindre trevligt var skräpet som lämnats kvar. Trodde faktiskt att alla i vårt upplysta samhälle förstod att städa efter sig. Det man själv lämnar kvar är det nån annan som får plocka upp vare sig det är hemma eller nån annanstans.
     Till råga på allt var soptunnan vid Älgtorpet översvämmad med skräp och lär så ha varit hela sommaren. Hushållen skall ju vara noga med sin sortering och inte kompostera fritt ute på sin mark.Undrar just vem som ansvarar för detta när både råttor o möss kan få sig ett skrovmål vid översvämmade soptunnor.
     Den sköna promenaden slutade med lite irritation över denna nonchalans.
   
     Till sist vill jag hälsa till både syster äldre och syster yngre med hälfter som befinner sig ute på olika resor just nu. Ha det så skönt säger jag till dem.
     Till alla er andra säger jag ha det så gott vare sig ni är hemmavid eller inte. Vi ses.

Inga kommentarer: