onsdag 19 februari 2020

Två tröjor klara.

    Känner mig rätt "duktig" just nu eftersom jag fått två tröjor klara till smågossarna. Skall nu börja på den tredje för de färdiga  passade till lilleman och minstingen. Lille lilleman får ännu vänta lite på sin eftersom jag bara stickade den större lite på måfå och så råkade den passa bäst på lilleman.

 Hade faktiskt aldrig tänkt mig att sticka några mer tröjor i mitt liv, det gjorde jag ju många av när jag var yngre men man ska väl aldrig säga aldrig. Det var nog Lykkeliten som fick mig så inspirerad att jag beställde hennes mönster rakt av.

 Egentligen riktigt lätt och trevligt att sticka i hennes mönstret och även det mjuka garnet. I mönstret står det Kos garn men eftersom jag tyckte detta var väl dyrt garn så beställde jag Alpaca Cloud från Adlibris som motsvarade nästan helt. Det ända var att jag måste sticka en  nr större än vad jag tänkt trots att samma nr stickor användes.


 
     Helt nöjd är jag men den tredje kommer ändå att bli till i saktare fart. Skulle vara hur roligt som helst med stickandet men min rygg pallar inte så får ta det lite nu och då. Hur som helst så kommer det nog att bli en tredje eftersom jag är löjligt rättvis mot alla barnbarn, således allt eller inget.
     Hoppas ni alla andra har en skön kväll med era stickningar, det förgyller ju visst tillvaron lite.
            Allt gott till er, vi ses.
 
   

1 kommentar:

Mina fotostunder sa...

Jag duktig är du verkligen .... så vackra tröjor!