torsdag 19 november 2020

Forts. fålla på ett fint sätt.

     Eftersom Malin Sj önskade få se de allra sista bilderna när duken är helt klar som jag visade i sista inlägget så sätter jag ett tillägg här om detta + lite annat. 

 Den som inte sett min beskrivning på denna fållning så bör ni först se mitt tidigare inlägg för att få en klar bild av det hela. 

                                       

    .       Första bilden här visar den helt klara avigsidan som inte känns som någon avigsida.
      Bild 2 har jag försökt få att synas hur jag sytt, även den från avigsidan. Hoppas ni ser att sömmen går även en bit ut i hörnet, det känns stadigare med även den sömmen. 
    Bild 3 visar rätsidan av ett hörn. Här ser ni att fållen är vikt mot rätsidan. Här syns lite också sömmen går en bit ut i hörnet. Jag har själv testat ut vad som känns bäst och snyggast och gjort där efter.
    Den klara duken har ni redan sett men tycker det passar även här med det klara objektet. Lycka till den som vill testa. 

      Så till annat. Vi hade en så otroligt vacker dag i går så det blev att dra ut till skogen en sväng och piknik med. Jag var faktiskt bara själv ut i skogen. Att gå ensam går också bra ibland bara jag inte ägnar någon tanke åt björnar o vargar. För ett litet antal år sen gick jag ensam nästan vart som helst men lite skrämsel har det blivit som stör så vanligen håller jag mig en bit från någon väg.
    Solen sken så det gällde ju att ta vara på dagen eftersom det lovades så uselt väder i dag och uselt blev det minsann.
    Tidigare i veckan hade jag turen att för andra gången i mitt liv hitta trattisar så nu får jag leta efter detta guld lite varje höst tänker jag.
    I dag åt vi således trattisar med lite annat och det var så gott. Resten av detta hamnade i frysen som vi skall njuta av i vinter.

    Ha det så gott alla som kikar in, vi ses.


Inga kommentarer: