söndag 21 mars 2021

Vetedynor och andra ufon

         Ufon som legat o pyrt på det där samvetet ni vet som säger: borde göras, ja några har blivit gjort nu. Vetedynorna som varit klippta och tryckta har nu blivit klara. Nu har jag både förnyat mina egna och sytt några på lager. 

     Jag har sluppit en del värktabletter tack vare dessa dynor som jag använder varje kväll. Vetet förändras ju inte nämnvärt men vid flitig användning blir ju tyget slitet till sist.

    Dessutom har jag återigen fått förstorat ett par byxor till med en kil i sidan. Önskar jag haft lite mörkare tyg men det hade jag inte. Den brun-gula prydnadssömmen här finns på min symaskin så lätt som en plätt att få till den. Hoppas nu bara de kommer till användning.
     
        
                                 Nattgäster här i rätt ålder så vi har nu pysslat hela förmiddagen.

       Barnbarnen gillar pysslande så pysselbordet + allt samlat "skräp" är helt på sin plats här hos oss. Vet inte riktigt annars vad vi skulle syssla med.

                            Kottar eller ägg kalla det vad man vill. Dessa kom till denna gång.

      Hård vind med snöyra låter mig sitta inomhus i dag om inte allt lugnar sig innan kvällen. 
                        Önskar er en skön söndag. Vi ses.


Inga kommentarer: