lördag 19 juni 2010

Rostig spalje

Vi har just kommit från villan dit vi varit för att klippa gräs och ansa ett och annat till midsommaren. På första bilden kan ni se klematisen som jag planterat upp efter en stubbe. Vad jag vill visa är min återanvändning av en gammal fiskekatsa. Tänkte nämligen att rostigt är ju så modernt nu och eftersom vi skulle föra katsan till avstjälpningsplatsen så tyckte jag en del av den kunde tjäna som stöd till Klematisen och det blev ok.

Vissa områden måste jag bara förbjuda min man att klippa av gräset för där på ett ganska stort område växer ett ogräs eller vad det nu är som är väldigt vackert. Den blommar riktigt knall orangeröd och till kvällen eller vid mulet väder så drar den ihop sig, tror den heter rödfibbla. Har alldrig sett den någon annastans än vid vår villatomt och vid någon trädgårdshandlare men till villan kom den helt objuden. Verkar föröka sig snabbt men då har jag fridlyst små områden varje sommar eftersom den lyser upp så vackert. Här får ni se några bilder på dem.



Nu skall jag fortsätta se på prinsessbröllopet för det är ju lite cool att se romatik och lite festligheter mellan vardagarna. Trots att jag inte alls håller reda på vad de kungliga har för sig så kan jag inget annat säga än att de är nturliga och härliga Victoria o Daniel.

3 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Klematisen kommer att gilla det nya stödet.
Det gör du rätt i att ge ogräset en plats att visa sina vackra blommor. Här görs det likadant ;O) Jag satt och tittade på festligheterna trots att vädret var fint och trädgården lockade, men ett sådant bröllop ser man ju inte ofta. Ha en fortsatt skön helg,
Hälsar Petra B.

Lyckoslanten sa...

Fiffig klätterställning åt klematisen! Undrar om jag har set den där växten du visar, det måste jag väl ha gjort! Ja, även här blev man tagen av bröllopsparet, även om jag inte alls har engagerat mig i allt stohej innan. Ha en skön söndag! ♥

Nette Cecilia sa...

Jag har också klippfria områden vid villan men där blommar vit o blå förgätmigej o teveronika din blomma är inte bekant för mig bra klätterställning.hälsn Nette