torsdag 17 juni 2010

Snabbvisit igen hos syster yngre

Nu blev det ett längre uppehåll med bloggandet för min del men så kan det bli när det är sommar och så mycket skall hända.
Eftersom jag var och planterade och ansade på gravgården i dag så kom jag mig igen på en snabbvisit till syster yngre, hon som nuförtiden har gröna fingrar. Tidigare i livet brukade hon säga att jag hade gröna fingrar men nu är det nog verkligen hon. Mina fingrar har nog ändrat färg för det är ju så att allt har sin tid här i livet och nu är det nog hennes tur med den saken.'
När vi var till Nordiska trädgårdsmässan så köpte vi tillsammans tre st konstiga blommknölar, jag tog en och hon tog två. Av min knöl blev det inte ens en liten gnutta grönt, men se hennes båda växte med enorm fart. Det blev en slingerväxt väldigt vacker. Här visar jag en bild av den men tyvärr är blommet i slutänden så den har varit ännu vackrare. Minns inte ens vad den heter.

Här har hon en kruka full med violer. Där fanns egentligen många krukor men här fanns så härliga och lite ovanliga violer så jag måste bara ta ett foto på den.

Önskar att jag även hade något hantverk att visa men på den fronten har jag inte varit särskilt flitig. Hoppas innerligt att sommarvärme snart ger sig till känna så vi alla får njuta av det vi väntar på. Den som väntar på något gott väntar alldrig förgäves.

1 kommentar:

Annelis hantverk sa...

Ja inte finns det så mycket tid för hantverk nu, det är samma för mig. Vilken speciell och vacker blomma!
Ha en bra helg!